Aligator1 ma zestaw kombi z gazem, hakiem i spreżyny HD. Wysokość takiego zestawu nie była jeszcze opisywana. Hak z belką waży 15-20 kg co może robić różnicę, z tego względu moje pytanie.
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Ok, jeśli dla Ciebie 15kg w bagażniku jest kluczowe podczas doboru sprężyn, i jesteś w stanie zaplanować te obciążenie podczas normalnej eksploatacji to OK. W każdym razie nic twardszego raczej już nie założysz. Masz podane kompletne wiadomości odnośnie 19 i 20 czyli hd . Moim zdaniem 15kg w bagażniku nie zmieni kompletnie nic w tym temacie. Jeśli natomiast masz zamiar jeszcze coś do haka przypiąć to nie ma się nad czym zastanawiać , brać hd.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentna prośbę: ... piszę :P
zawieszenie tył standard, wysokość stała( środek nadkola do środka koła w linii pionowej) :
398mm +- 10mm do 12.05r
394mm +- 10mm od 01.06r
przód standart:
391mm +- 10mm do 05.05 (wszystkie kombinacje PR)
od 06.05:
391mm +17/-10mm (numer PR G07+L06)
391mm +10/-14mm (G07+L19)
391mm +-10mm (inne kombinacje PR)
PR to oznaczenia nadwozia, ale co i jak :niewiem
nie widzę różnicy pomiędzy Combi a resztą, oraz wersjami silnika
Komentarz
-
-
W końcu załadowałem troszkę kilogramów na tył. Jakieś 100 kg
Obiecałem wrzucić fotkę jak u mnie wygląda auto po załadunku. Bo na poprzednich fotkach na pusto też nie wygląda ciekawie.
W bagażniku 100kg. Gazu połowa, benzyny 1/4 zbiornika.
W podpisie Octavka pusta. Moim zdaniem na pusto już tak mocno siedzi, że po załadunku zmienia się to może 3-4 cm.
Z takim ładunkiem na drodze z koleinami jazda to horror. Bałem się, że urwę zbiornik albo co innego tak waliło.Załączone pliki
Komentarz
-
-
Re: W końcu załadowałem troszkę kilogramów na tył. Jakieś 10
Zamieszczone przez aronusJak to mówią obraz nędzy i rozpaczy. Jak na tylne siedzenia usiądą jeszcze pasażerowie, to ten samochód nie ruszy już chyba z miejsca :roll:
Komentarz
-
-
Witam
Jestem nowy i już przejrzałem do 50strony tego tematu i na chwilę obecną nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie. Zakupiłem Skode Octavie po liftingu rocznik 2013 i po przeczytaniu troszkę tego tematu zmierzyłem u siebie prześwit. Baki oba pełne i wynosiło 368. Wyruszyłem do ASO POLMOTO Połczyńska Warszawa - nie dość, że pomiar trwał 1.4h wyszło im 370 więc poniżej normy. Pan miał zgłosić to na reklamacji w celu wymiany sprężyn. Po prawie dwóch tygodniach Pan zadzwonił i poinformował mnie, że w ramach gwarancji tego nie mogą zrobić ponieważ wyszło jakieś wewnętrzne pismo "tak to powiedział", że sprężyn na gwarancji już nie wymieniają. Oczywiście za Waszymi radami poprosiłem Go aby dał mi to na piśmie to oczywiście Pan nie chce się pod tym podpisać tłumacząc się, że to wewnętrzne rozporządzenie. Moje pytanie następujące: czy nadal w ramach gwarancji mam możliwość wymiany sprężyn, aby tył spełniał minimalne normy? Prosiłbym o szybką odpowiedź ponieważ jutro będę pisał do nich pismo z oczekiwaniem na odpowiedź.
Komentarz
-
-
dawidwa, jedz do innego ASO. Gdzie jest napisane ze musisz serwisowac w okresie gwarancji tam gdzie kupiles..... Chciaz moim skromnym zdaniem lepiej jest zalozyc dobre markowe sprezyny np. Lesjofors niz decydowac sie na Mady ktore nie sa oryginalnym rozwiazaniem producenta auta.
Z tego co sie orientuje to jeszcze zadna Octavia nie wyszla z fabryki z podwojnymi sprezynami :idea: i w zwiazku z tym nie ma co godzic sie na takie rozwiazanie.
W skrajnej sytuacji, gdyby serwis rzeczywiscie nie chcial wymienic sprezyn to probowalbym wynegocjowac darmowy montaz sprezyn przywiezionych przez Ciebie.
Komentarz
-
-
koledzy mam pytanie, ponieważ ostatni wpis jaki widziałem o pozytywnej decyzji serwisu był w Lipcu, to postanowiłem dopytać, czy może ktoś zna aktualną sytuację w Warszawie - do któego serwisu powinienem sie udać, żeby udało mi się wymienić na gwarancji sprężyny?
dodam tylko, że kupiłem auto w listopadzie 2012 w salonie auto wimar na jerozolimskich (Michałowice), zgłaszałem na przeglądzie przy instalacji gazu oraz po 15 kkm, że nisko siedzi tył i nic na ten temat nie usłyszałem w odpowiedzi. Wtedy jeszcze nie znałem tego wątku na forum.
Aktualnie mam 22 kkm i prawie rok od zakupu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Chciaz moim skromnym zdaniem lepiej jest zalozyc dobre markowe sprezyny np. Lesjofors niz decydowac sie na Mady ktore nie sa oryginalnym rozwiazaniem producenta auta. Z tego co sie orientuje to jeszcze zadna Octavia nie wyszla z fabryki z podwojnymi sprezynami :idea: i w zwiazku z tym nie ma co godzic sie na takie rozwiazanie.
Samochód wreszcie stoi wysoko i równo (przejechałem na nich ok. 3000 km). Sprężyny ładnie pracują przy różnych obciążeniach. Nie odczuwam żadnej różnicy w twardości zawieszenia, a to było dla mnie też istotne, by po dołożeniu sprężyn tył nie był twardszy. Przyzwyczaiłem się do komfortu (miękkości) O2 i chciałem by było to niezmienione .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dawidwaWitam
Jestem nowy i już przejrzałem do 50strony tego tematu i na chwilę obecną nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie. Zakupiłem Skode Octavie po liftingu rocznik 2013 i po przeczytaniu troszkę tego tematu zmierzyłem u siebie prześwit. Baki oba pełne i wynosiło 368. Wyruszyłem do ASO POLMOTO Połczyńska Warszawa - nie dość, że pomiar trwał 1.4h wyszło im 370 więc poniżej normy. Pan miał zgłosić to na reklamacji w celu wymiany sprężyn. Po prawie dwóch tygodniach Pan zadzwonił i poinformował mnie, że w ramach gwarancji tego nie mogą zrobić ponieważ wyszło jakieś wewnętrzne pismo "tak to powiedział", że sprężyn na gwarancji już nie wymieniają. Oczywiście za Waszymi radami poprosiłem Go aby dał mi to na piśmie to oczywiście Pan nie chce się pod tym podpisać tłumacząc się, że to wewnętrzne rozporządzenie. Moje pytanie następujące: czy nadal w ramach gwarancji mam możliwość wymiany sprężyn, aby tył spełniał minimalne normy? Prosiłbym o szybką odpowiedź ponieważ jutro będę pisał do nich pismo z oczekiwaniem na odpowiedź.
I. Piszesz oficjalne pismo (papier) do ASO i żadasz pisemnej odpowiedzi dlaczego nie chą Ci wymienić sprężyn choć auto jest na gwarancji?
II. Zgłaszasz problem do SAP (formularz zgłoszeniowy na stronie) i czekasz na odpowiedż.
Ja problemy ze sprężynami zgłaszałem najpierw do ASO, równolegle prosząc o opinię SAP - wiadomość o możliwości wymiany sprężyn zawsze miałem w pierszej kolejności od SAP - do ASO sam musiałem zadzowonić i dopytać na jakim etapie jest moja reklamacja.
ASO najczęsciej "potrzebuje" tygodnia czasem dwóch, aby udzielić odpowiedzi (niby piszą zapytanie do SAP), z SAP odzywali się max po 48 h z konkretnym rozwiązaniem problemu. Wg mnie równoległe zgłoszenie problemu znacznie skróci czas oczekiwania na odpowiedź.
W moim wypadku 2x uznali mi sprężyny - raz wymienili z BD na BF, a następnie do BF dołożyli MADy i póki co jest OK.
" Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
Pzdr. - 1.6 MPI
Komentarz
-
-
Dziękuję za odzew, właśnie napisałem do aso pismo aby odpowiedzieli mi dlaczego nie chcą mi tego uznać w ramach gwarancji. Poczekam na odpowiedź do jutra a jak nie otrzymam to wówczas do skody napiszę. Pan z aso tak ładnie próbował mi to przez telefon wytłumaczyć tylko jak poprosiłem aby mi to napisał na maila i się pod tym podpisał to oczywiście zaczął się tłumaczyc, że nie może bo takie wewnętrzne pismo otrzymali. A w następnej kolejności do kierownika zaczął mnie odsyłać. Poziom żenujący.
Komentarz
-
-
W sumie to co się dziwicie, Skody i tak sprzedają się jak świeże bułeczki... Podejrzewam że w Niemczech czy Belgii taka sytuacja nie miała by miejsca bo tam ludzie nie dają sobie w kaszę dmuchać. Auta w cale nie są droższe niż w Polsce a jakoś hmm chyba jednak wyższa. A polakom udało się wmówić, że musi być trochę gorzej bo u nich auta musza być tańsze... Najpierw sprężyny , lpg, rdza...
To samo słyszałem o KIA, że niby 7 lat gwarancji ale spróbuj człowieku to wyegzekwować ale co im po opinia użytkowników skoro co 3 nowe auto w polsce to KIA...
Według mnie Skoda robi naprawdę dobre auta i jedyne co może zaszkodzić marce u nas to polska mentalność SAP.
Przypomina mi to sytuację znajomej która kupiła niemiecką dachówkę w Polsce. Po kilku miesiącach od zakupu wreszcie ją położyli na dachu i co się okazało co 5 była lekko popękana... Napisali w tej kwestii do polskiego przedstawiciela a ten spuścił ich na drzewo, jednak miał pecha bo oni płynnie po niemiecku mówią więc wysłali odpowiednie pismo do Niemiec, po 2 tygodniach przyjechał ekspert z Niemiec i od razu zakwalifikował do wymiany...
Ciekawe jakby się Skoda zachowała gdyby się dowiedziała, że SAP montuje instalacje nie adaptując odpowiednio auta pod zwiększone obciążenie i potem odmawiając klientowi naprawy auta...
niestety nie znam czeskiego więc mogę tylko dywagować...
Myślę że SAP przydał by się mały klaps od Skody,a wiem z doświadczenia że czasami trzeba bezpośrednio rozmawiać z kierownikiem a nie podwładnym, bo tylko tak można coś załatwić u nas w kraju w przeróżnych instytucjach...
przepraszam za OT.
Komentarz
-
-
Moim zdaniem koncepcja komfortowego zawieszenia w octavii na płycie golfa nie do końca się udała. Żeby było komfortowo to dali bardziej miękkie sprężyny niż te w golfie i do tego w octavii większy bagażnik :roll: Już nie wspominając o naszych ASO, które zamawiając samochody pod gaz mogli by zamawiać z twardszymi sprężynami i nie było by problemu :idea:
Komentarz
-
Komentarz